Palermo Shooting
Německo / Francie / Itálie 2008, 108 min (Special Edition: 124 min)
Scénář a režie: Wim Wenders
Hudba a čas jsou vůbec důležité prvky vašich filmů. V Palermo Shooting vznikají až nečasové snové momenty. Často dáváte prostor souboji snahy po transcendenci s povrchem věcí.
Zvlášť u tohoto filmu. Palermo Shooting se zabývá fotografem. Žije velmi úspěšný život navenek, ale uvnitř začíná pochybovat. Jakožto fotograf se zabýváte povrchem věcí a neustálým ptaním:
„Co je za tím vším? Je vůbec něco za věcmi? A když už pořídím fotku, jsem schopný učinit viditelným to, co je za věcí?“
Přečtěte si zbytek rozhovoru s Wimem Wendersem o jeho filmu v interview Palermo Shooting: Wim Wenders: Smrt je dnes ve filmech příšerná.
Několik citací z filmu:
Toužím po tom, aby se něco změnilo. Nejlíp všecko.
Kdy jsem byl naposledy přítomen, doopravdy?
Smrt je šíp namířený z budoucnosti.
Postřeh: Je gargantuovsky veliký v malém bytě, bytí, inflace ega. Pobývání se scvrklo na přežívání.
Jméno Flavia pochází z latinského slova flavus, tzn. »zlatý«.
Dalším střípkem k duchovní mozaice pojící se k tomuto tématu je starší mysteriózní krimi Zelený lučištník (Der grüne Bogenschütze) podle známého detektivního románu Edgara Wallace.
Original soundtrack: